Lars Skotte har tilbragt en stor del af 2014 med at genopbygge en TR5, - et ladefund med en ok motor og gearkasse, men hvor ramme og karosseri lod noget tilbage at ønske. Bilen har populært haft navnet Blondie på grund af alle hullerne i den oprindelige karosse.

L1090500

Det er imidlertid ikke til at se mere. Bilen fremstår nu som næsten "fabriksny", og den 7/2 var tidspunktet kommet, hvor motoren skulle startes første gang efter at have stået stille i det meste af 20 år.
Spændingen var høj, men Blondie skuffede ikke. Motoren snurrede, som den skulle. Den lå så rolig i motorrummet, at man kunne have den mistanke, at Lars havde haft ild i maskineriet dagen før, for lige at justere, hvad der nu skal justeres på en TR5 motor.

L1090511

Vi var ca. 15 medlemmer, der var troppet op, for at overvåge begivenheden. Det var helt rart her midt i den kolde vintertid, at se og snakke med folk, der som jeg selv, havde gået alene derhjemme i garagen og skruet på sin egen TR.
Undervejs fortalte Lars selvfølgelig lidt om genvordighederne med at bygge en bil op fra bunden, når en stor del af delene skal købes/skaffes som enkeltstumper. Det er i forvejen ikke alt, der passer perfekt på engelske biler fra 60´erne, og det bliver ikke bedre, når stumperne kommer fra forskellige biler.

Lars har dog ikke mistet modet. Blondie vil rulle af "samlebåndet" i foråret, og Lars fortalte, at så vil pladsen blive besat af et nyt ladefund, - hvor karossen dog er istandsat og samlet på forhånd. Lars tilbød at vise det nye fund frem, når det når frem, så vi kan få lejlighed til at se, hvordan udgangspunktet for en "body-off" restaurering ser ud. Kig i eventkalenderen. Der vil sikkert dukke en invitation op i løbet af forsommeren.

KUR

 

Share →

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.