Ønsker du at deltage? Ser her hvordan

Ændring af Månedens TR fra og med oktober måned 2013.

Som tidligere meddelt har bestyrelsen besluttet at ændre konceptet for Månedens TR. Hidtil har man selv skulle indstille og beskrive sin TR, hvorefter en komité har bedømt de indsendte forslag og valgt en "vinder".
For at få en bredere præsentation af medlemmernes TR-biler, vil vi frem over opfordre et tilfældigt medlem, til at præsentere sin TR. Det er Povl Toftegaard Petersen, Lars Skotte og Klaus Ulrik Rasmussen, der udvælger emner til månedens TR. Er du interesseret i at præsentere din bil, så ret henvendelse til én af os.
Der er fortsat en flaske whisky på højkant til den udvalgte.

December 2013 valgte dommerpanelet Roald's TR6 som har været 5½ år undervejs

DSCN1023
DSCN1011

Roald har sendt en hel artikel om sin bil og projektet, du kan læse mere om hele projektet her

November 2013 valgte dommerpanelet Michael Hee Lindhardt's TR6

foto (1)

foto

Michael skriver følgende om sin bil:

Mit navn er Michael Hee Lindhardt og jeg er beæret over at skulle præsentere min dejlige TR 6'er som månedens TR.
Det er lidt af en drengedrøm, som jeg nu har fået mulighed for at realisere. Jeg har gået og leget med tanken i nogle år. Da min gamle arbejdskollega og nu gode ven Johannes Berg, lige pludselig dukkede op i sin nyerhvervede TR6, og spurgte om jeg lige skulle med på en køretur, var jeg ikke i tvivl mere. Jeg begyndte at snuse rundt i diverse hjemmesider og salgsannoncer uden det store held.
Jeg var sikker på, at det skulle være en PI om muligt. Der var umiddelbart ikke mere end et par stykker til salg i DK på det tidspunkt i forsommeren 13. Jeg så på en som egentlig var ok, men jeg havde alligevel ikke den rigtige mavefornemmelse omkring den PI'er.
En dag og ved et tilfælde så jeg en hjemmeside som hedder Gul og Gratis. Jeg havde nu ikke forventet at jeg langt inde imellem annoncerne fik øje på en TR6 Pi som havde en god pris.
Efter en del besøg i Hvidovre hvor bilen stod, blev vi enige om at handle. Mavefornemmelsen var denne gang meget bedre.
Jeg er nu den lykkelige ejer af en TR6 PI fra 73. Den kører som en drøm og er i ret god stand.
Min datter Ida er helt vild og nyder at komme med ud. Min kæreste derimod er mere forbeholden, men hun skal nok modnes lidt. Som hun siger, det er lidt lige som at få en konkurrent, - måske har hun lidt ret.
Bilen er højrestyret, og det har jeg besluttet mig for at få ændret hen over vinteren. Der har været lidt strømproblemer, men det har Lars Skotte ordnet. Benzinpumpen, blæsermotor og lidt service har Bendixen klaret, så det er jo i småtingsafdelingen. Resten af de mange drømme jeg har skal nok komme sidenhen.
Jeg er gammel cykelrytter og har kørt rigtig mange kilometer på landevejen og fået rigtig mange 'fuck fingre' i tidernes løb. Det er slut nu, når jeg kommer i TR 6´eren. Aldrig har jeg oplevet at få så mange anerkendende tilkendegivelser med på vejen, det er skønt.
Jeg er sikker på at jeg får rigtig mange gode oplevelser i de næste mange år og det, at eje den TR 6´er, er helt sikkert en af de bedste beslutninger jeg nogensinde har truffet.
Jeg glæder mig også over at være med i TR-Register, og glæder mig til næste år at deltage i de mange ture og træf igennem klubben.

Mange hilsner
MIchael Hee Lindhardt.

September 2013 valgte dommerpanelet Ib Teute's TR4:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

IMG_7306

 

CIMG5110nr1

Ib Skriver:

 

Min hustru kalder den ”det gamle lort” – jeg kalder den min elskerinde. Altid smuk, villig og klar til en køretur.

Elskerinden mødte jeg for 5 år siden – kærlighed ved første blik. Jeg havde tidligere svoret til motorcykler, men da den sidste blev solgt i 2008, så skulle drømmen om en Triumph TR 4 realiseres. Måneder gik med næsten daglige besøg på diverse bilhjemmesider mm. og pludselig var hun der. Amerikaner er hun – og hun stod så fashionabelt et sted som i Nykøbing Falster. SMUK var hun og SMUK er hun – og hun er min i dag. En stor del af min fritid bruges i garagen, hvor der bliver pusset og nusset. Hun holder sig godt – elskerinden i sin bedste alder (f. 1967) – og som tidligere skrevet, så siger hun aldrig nej til en køretur. Køreture, som hende og jeg ganske ofte drager ud på, men også alle køreturene med medlemmerne i TR Register – tid og køreture som ”vi” holder utrolig meget af. Min TR 4 IRS har fået sit endelige hjem – og hun bliver først solgt, når rollatoren skal bestilles.

Med venlig hilsen
Ib Teute

 

 

 

Juli 2013 Valgte bestyrelsen Jan Lous TR6.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jan skriver:

Her er min dejlige TR6’er.
Den er en PI model med overgear og fra ‘69.
Jeg hentede den i Tyskland i november 2006 hvor den havde stået i 18 år uden at være ude at køre. Efter total-restaurering i 5 år kom den på gaden – skønt at komme ud og få vind i håret og møde en masse dejlige mennesker med samme interesse.

Mange TR-hilsner fra Jan Lous

 

Juni 2013 valgte dommerpanelet Preben og Susannes TR2:

SONY DSC

Preben skriver:

 

Her er hun så - Den Lille Grønne - TR 2 - chassis 1880 - årgang 1953

Så bilen hos forhandler første gang tirsdag og faldt pladask for “Skønheden”den 12.1.2010 – kæresten Susanne (fortiden værende hustru af første ægteskab på 34. år)
så hende onsdag og faldt ligeledes og heldigvis for hende, ungerne fik den forvist lørdag og slutseddel underskrevet 18.1. – kort process...
Vi er netop retur fra vort 3. tyske pinsetræf – 3 fantastiske ture gennemført uden problemer. Vi har nu tilbagelagt 11.210km sammen og satser på mange, mange flere !
Efter sigende er Hun solgt til USA, kørt i Ohio, 6.5.1993 importeret retur i England, desværre vides ikke hvornår den er kommet til DK

Den korte beskrivelse af bilen: Hun er et år yngre, hun er væsentligt kønnere og har færre skavanker end jeg !

 

Marts 2013 valgte dommerpanelet ikke en vogn, men et maleri!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Gert Dahlin Larsen skriver:

Om billedet:

Billedet måler (BxH) 80 x 60 cm.

Jeg fik det i Julegave og det smykker nu vores væg i stuen. Det er malet af min søn.

Hvis andre skulle få lignende behov tror jeg han er frisk på at male flere.

 

Om bilen:

Sådan blev jeg TR ejer…….

 

Jeg havde fra tid til anden nævnt for min søde kone at jeg syntes at TR 6’eren var en rigtig flot sportsvogn som jeg godt kunne se mig selv pusle med når jeg blev pensionist..  Jeg har tidligere kørt engelske biler, idet jeg i studietiden både har haft en Triumph Herald og en Mini og syntes således at det kunne være meget sjovt at kunne ”skrue” lidt igen.

 

Da jeg i december 2008 holdt 50 år fødselsdag, eller rettere ”den sidste dag som 49 årig”, da jeg var lidt trykket over at skulle runde de 50, ( min rigtige fødselsdag lå i øvrigt  på en mandag, så det var  sjovere at holde fødselsdag dagen før altså en søndag), blev overraskelsen stor da Mystiske Mister Mox ud på aftenen  dukkede op med en flot mørkerød(Carmine Red) TR 6 fra 1973. Overraskelsen var endnu større, da min kone forkyndte at bilen var en gave fra hende og den øvrige familie, da de jo meget gerne skulle være sjov at fylde 50. Jeg fik så lov at overtage rattet fra Mystiske Mister Mox, hvor jeg fingererede ved bil, rat og instrumetbord mens han tryllede videre for mine venner og familie der var mødt op til ”fødselsdag” , og hvad han tryllede rundt med, gik vist hen over hovedet på mig da jeg havde øjne og fingre rettet direkte mod TR 6’eren

 

Bilen er bygget d. 17. april 1973, så den har 40 års fødselsdag i år, og blev købt af et ungt par, studerende  ved University of Pennsylvania i Philadelphia, som i 1975 kørte på tværs af USA i bilen for at bosætte sig i San Diego i Californien. I 1996, hvor de nu havde tre store børn, brugte de den ikke så meget længere og solgte den til en Hollænder fra byen Woensdrecht. Denne hollænder Herr.  Schenk har passet bilen frem til sommeren 2008 hvor min kone så fik fingre i den.

Herr. Schenk har ført dagbog over bilen i de godt 10 år han har haft den. Denne dagbog har jeg fået oversat og fører den videre, så man kan se hvad der er repareret, udskiftet og justeret på den …

 

.. ja det blev pludseligt sjovt at fylde 50

 

 

For februar 2013 har dommerpanelet udpeget Peter Andersens flotte TR5

Peter Skriver:

Her min TR5,som egentlig så helt pæn ud, men med rattet i højre side,og  det var nok den største grund til at jeg gik igang med at renovere den helt fra grunden.

Når man først begynder at skille den ad, kommer der rigtig mange ting frem, der enten skal skiftes eller renoveres. Jeg havde ikke en ting i hånden der ikke blev gjort noget ved.

Især de indre karosseridele er slemme. Jeg startede med en ny ramme, der blev pulverlakeret og alle dele der blev skruet på blev enten kromatiseret eller pulverlakeret, så bliver det aldrig anderledes.

Og så kom rattet over og sidde i venstre side. Det tog ca 2 år og kostede en mindre formue.

Peters TR5 005

Peters TR5 001

Peters TR5 004

I januar 2013 har dommerpanelet udpeget 2 biler som de vindende.

Vinder Nr. 1:

TR 6 forklædt som barnevogn……….

Her i familien er der på få år dukket en håndfuld fætre og kusiner op som ikke kan stå for en dejlige TR 6 PI fra 1970 og absolut må tage forskud på glæden ved at køre i åben veteran. Her har vi klubbens fremtid. Af sted går det til tonerne af Preben Uglebjergs (for jer der er gamle nok til at huske sangen) ”Syv bedår`ne pi`r” (Red: Teksten er udeladt af ophavsretlige grunde...)

L1000360

 

Vinder Nr 2:

 

Vi hedder Vagn og Karin og er I den modne alder.

 

Vores Triumph TR 4 er en årgang 1962 med original motor 2138 cc og ca.100 heste. Den er i meget original stand - det eneste der er lavet om er, at den er blevet forsynet med en vekselstrømsgenerator.

 

Vi købte bilen for 5 år siden da Karin fik en ny PC og Vagn spurgte hvad han så skulle lave. Vagn begyndte så at kikke efter veteranbiler og fandt så denne her dejlige røde Triumph TR4 I Helsingør og købte den så.

 

Vi bor i Horsens og elsker at køre ture inden for rimelig afstand, ikke lange ture. Men det er blevet til ture til familien og venner og ud i det blå i Jylland

 

Vi kom I kontakt med TR Register DK, fordi Vagn søgte en ny krumtap til sin TR4 og Vagn fandt så en krumtap takket være hjælpsomme medlemmer i TR Register DK klubben.

Her kan der ses flere billeder af bilen >>

Hilsen Karin og Vagn Kærsgaard

 

20120703_092942

Share →

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.