Home Fora TR Register Forum generelt Hjælpsomhed og Træf i Løve

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Carsten 4 uger siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Carsten
    Participant

En historie fra det virkelige liv

Kære Alle TR-venner

Dejligt at se 15 TR-biler samlet på dagens Vejle-tur.
    Bil nr. 16, vores TR 6, står hjemme i garagen efter et behjertet forsøg på at nå frem i tide.

Afgang hjemmefra kl. 07.00 med kurs først mod Køge hvor noget post skulle afleveres.
    Derefter rask mod Vejle; dvs. lidt før Slagelse begyndte olietrykket at falde, for stort set at forsvinde.
    Vi tager afkørslen Slagelse Øst og lister op den gamle Hovedvej 1, og parkerer i rabatten.
    Dette kan jeg ikke forstå for der var fuld oliestand da vi startede.
    Op med motorhjelmen og checke oliepinden. Ingen olie at se på pinden. Nu bliver vi kede af det, og klokken er snart 8.
    Bedst som vi står og ser bedrøvede ud med åben motorhjelm, standser en ældre sort bil bag os, en Standard Vanguard årg. 1955.
    Ud stiger en redningsmand: har i brug for hjælp…… Olie, vi mangler olie. Jamen i kan få noget af mig.
    Og så henter denne rare mand – Flemming fra Løve på Vestsjælland på vej til Ringsted for at hjælpe en kammerat med at starte en endnu ældre Vanguard – SAE 20/50, som vi kommer på. Vi udveksler navne og tel.nr. og det viser sig at Flemming er en ren guldgrube af viden om veteranbiler, hvoraf han er i besiddelse af flere gamle engelske.

Glade, men også triste over at afbryde turen til Vejle, lister vi med 60 km/t mod Ringsted, hvor vi vinker farvel, og lister videre mod Osted.

Jeg har en mistanke om hvad der er galt.

Og så en bonusoplysning: Lørdag den 28. sept. Er der ”englændertræf” i Løve på Vestsjælland fra midt på formiddagen til ved 16-tiden. Disse ”Løve-mennesker” vil vi meget gerne hilse på igen, så er der nogen der vil med?? Så giv et kald.
    De bedste TR-hilsener fra Christel og Mogens

Mogens mob. 40413250

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.