Home Fora Tekniske spørgsmål Dårlig motorgang

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Mads Winkler 1 måned, 1 uge siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Mads Winkler
    Participant

Denne er også udsendt på FB, men det er ikke alle som er der, så prøver også lige her:
    Hej TR venner, har lige brug for noget teknisk support:
    Har en TR6 CP PI fra 72, var ude og køre en lang aftenstur, og den kørte som altid – som en drøm. Et par dage efter skulle jeg på tur igen, den startede næsten som normalt, men jeg kunne høre et eller andet ikke var, som det skulle være, motoren kørte meget ujævnt, og da den blev varm, kunne den næsten ikke tage gassen og gik ud hele tiden, osen fra udstødningen var noget sort, og lugtede af uforbrændt benzin. Den lyder og lugter næsten som om chokeren er trukket ud hele tiden. Nu har jeg justeret hele tændingen (den er elektronisk), 12° BTD, ny tændingsspole, tjekket kabler. Jeg har også tjekket, at den lille choker arm på metering uniten går tilbage efter choker knappen er trykket ind. Tændrørende er selvfølgelig godt sodet til, så det ser ud til, at den får en ret fed blanding. Frygtede måske også der var gået en oliering (har ikke taget en kompressionsmåling), men fra den ene dag til den anden…. hmmmm og nu hvor alle tændrør er sodet til.
    Er der nogle som har et input til dette, er lidt tom for idéer nu?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.