Igen i år havde Povl sikret, at klubben kunne afholde den efterhånden klassiske "Forårsklargøring" i synshallen i Frederikssund.
Povl selv har en fortid som bl.a. synsmedarbejder, så man er i kyndige hænder hos ham, når det gælder biler. Og man er i gode hænder, når Jane (Povl´s bedre halvdel) påtager sig at stå for arrangementets kulinariske afdeling.

CIMG5801

Selv om arrangementet fandt sted allerede d. 19. marts, - 4 dage efter forsikringsselskaberne slipper veteranerne løs igen efter vinterhiet, så var synshallen fyldt op af TR-biler. Det kan oplyses, at der går 5 TR på en lastvognsbane. Bilerne blev beskuet og kommenteret fra gravens bund, og mangt et godt råd blev budt til falds. Vi er jo alle kloge-Åger på TR-biler, når det kommer der til.
Der blev foretaget bremseprøver og test af udstødningsgasser, og forhjulsophæng blev vredet og skubbet for at finde evt. slør. Ingen fik klippet pladerne 🙂

Mødet startede kl. 10.00. Der blev rigget til med borde og stole og synshallens kaffemaskine tændt, - den var i perioder rødglødende. Ved frokosttid slog Jane til med hjemmesmurte sandwich og hjemmebagt bradepandekage med glasur. Tilfredsheden blandt de fremmødte var ikke til at tage fejl af. Hvad var klargøring i Frederikssund uden Jane, - det tør vi slet ikke tænke på.

Midt på eftermiddagen var vi ved at være mætte af sandwich og TR-diskussioner og begyndte så småt af trisse hjemad. Det gik fint for alle på nær én, nemlig denne artikels forfatter.

Da jeg drejede tændingsnøglen i 5éren kom der øjeblikkelig røg ud af motorrummet mellem kølerhjelm og venstre forskærm. Det kan nok være, at man kan komme hurtigt ud af en bil, når det skal være. Op med hjelmen og væk med strømmen fra batteriet! Da røgen var lettet kom et par forbrændte terminaler på sikringsboksen til syne. Bilen kom hjem med venlig hjælp fra Dansk Au-tohjælp.

IMG_5752[1]

I skrivende stund er kilden til røgsløret afsløret i form af en kortslutning i relæet til benzinpumpen. En kontaktarm i relæet havde rørt ved siden i relæets metalhus. Ikke sjovt!

 

Klaus

Share →

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.